Péntek, 2024-11-22, 9:59 PM
Főoldal » Cikkek » Más oldalakról ollózott cikkek » Hírek

Hogyan legyen sikeres az emailes álláspályázatunk?

Ahhoz, hogy felfigyeljenek tudásunkra, nem elég megfelelnünk a pozíció elvárásainak. A jelentkezés során is követnünk kell a legfontosabb szabályokat, és nem árt tisztában lennünk néhány technikai trükkel, nehogy a spam-mappában landoljon álláspályázatunk.

E-mailben elküldeni önéletrajzunkat az álláskeresés legegyszerűbb részének tűnhet, azonban jó, ha körültekintőek vagyunk!

Egyszerűnek hangzik: összeállítjuk önéletrajzunkat, motivációs levelünket és elküldjük elektronikus úton. Azonban vigyázzunk: a „küldés” gomb lenyomása még nem biztosíték semmire. Elképzelhető, hogy levelünk a levélszemetek közt landol majd, a nemkívánatos levelek között. Íme, mit tegyünk azért, hogy önéletrajzunkat a megfelelő ember olvassa:

E-mail csatolva

Az első kérdés, ha e-mailben küldjük el az önéletrajzunk, hogy csatolva küldjük vagy illesszük be az e-mail szövegébe? Ebben a kérdésben nem mindig egyezik a szakértők véleménye. A csatolva küldött önéletrajz ellen a következő érvek vethetők fel:

  • a csatolt dokumentumok túl sok helyet foglalhatnak
  • a csatolmányok biztonságra veszélyes elemeket tartalmazhatnak, például vírusokat
  • egyes munkahelyeken blokkolhatják a csatolmánnyal érkező üzeneteket
  • előfordulhat, hogy egy túljelentkezésnél meg sem nyitják a csatolt dokumentumot


A munkaadók ugyanannyira tartanak a vírusoktól, mint bárki más és nem szívesen nyitnak meg ismeretlen csatolmányokat. Ezért javasolt nem csupán csatoltan elküldeni önéletrajzunkat egy állásra jelentkezésnél. Lehet linket tenni az emailbe, amely egy fájlmegosztóba feltöltött önéletrajzra mutat. Lehet, hogy ezzel még érdekesebbnek is tűnünk a HR-es előtt.

Másrészről:

  • egy jól megformált Word vagy PDF csatolmány sokkal jobb benyomást tehet az olvasóra, mint egy e-mailbe illesztett szöveg
  • PDF dokumentumba nem lehet belenyúlni



Kivágás és beillesztés

Ha amellett döntünk, hogy beillesztjük önéletrajzunkat az e-mail szövegébe, akkor ajánlatos egy rövidebb felvezetővel kezdenünk, ahol bemutatkozunk néhány szóban. Gondoljunk rá úgy, mint egy motivációs levél kivonatára, két bekezdésben elegendő csupán néhány sort írnunk. Ezután jelezzük, hogy önéletrajzunk alább olvasható. Ha csatoltuk is a dokumentumot, akkor említsük meg, hogy az e-mailben olvasható önéletrajzunkat csatolva is elküldtük. Majd nevünk és kontakt információink után illesszük be önéletrajzunkat. Néhány ötlet arra, hogyan formázzuk a szöveget:

rövid sorokat írjunk - 45 és 60 karakter között – arra az esetre, ha a címzett csak sima szöveget tud csak fogadni, HTML-t nem
leütéseket használjunk tabulátor helyett
ne használjunk dőlt betűt, inkább írjuk használjuk a félkövér formázást, amitereli a tekintetet


Hogyan ne kerüljön pályázatunk a levélszemétbe?

Ha attól tartanánk, hogy a levélszemetek közt landolhat a levelünk, akkor alkalmazzuk a következőket ennek elkerülése érdekében:

  • ne használjunk a tárgy megjelölésében és a szövegben felkiáltójeleket
  • ne használjunk olyan szavakat a csatolt dokumentumban vagy a tárgy szövegében, amit a spam szűrő félreértelmezhet
  • írjunk figyelemfelkeltő, de témához illő szöveget a tárgy részbe - ha van külön kérés, mi kerüljön oda, ne feledkezzünk meg róla, hogy az a legfontosabb - hiszen sokszor ez alapján van beállítva a jelentkezés is, és így kerülhet csak a megfelelő ember emailfiókjába önéletrajzunk
  • végül ne felejtsük el nyomon követni jelentkezésünket, ha hosszú ideig nem kapunk választ írjunk egy második e-mailt, amiben a jelentkezésünk felől érdeklődünk és, hogy megkapták-e az önéletrajzunkat


Forrás: http://www.cvonline.hu/hogyan-legyen-sikeres-az-emailes-allaspalyazatunk/a.html
Kategória: Hírek | Hozzáadta:: Lajos (2013-06-12) | Szerző: Jankovics Lajos E W
Megtekintések száma: 233 | Címkék (kulcsszavak): Email, önéletrajz, sikeres | Helyezés: 5.0/1
Összes hozzászólás: 0
Név *:
Email *:
Kód *: