Ahhoz, hogy
felfigyeljenek tudásunkra, nem elég megfelelnünk a pozíció elvárásainak.
A jelentkezés során is követnünk kell a legfontosabb szabályokat, és
nem árt tisztában lennünk néhány technikai trükkel, nehogy a
spam-mappában landoljon álláspályázatunk. E-mailben elküldeni önéletrajzunkat az álláskeresés legegyszerűbb részének tűnhet, azonban jó, ha körültekintőek vagyunk!
Egyszerűnek
hangzik: összeállítjuk önéletrajzunkat, motivációs levelünket és
elküldjük elektronikus úton. Azonban vigyázzunk: a „küldés” gomb
lenyomása még nem biztosíték semmire. Elképzelhető, hogy levelünk a
levélszemetek közt landol majd, a nemkívánatos levelek között. Íme, mit
tegyünk azért, hogy önéletrajzunkat a megfelelő ember olvassa:
E-mail csatolva
Az
első kérdés, ha e-mailben küldjük el az önéletrajzunk, hogy csatolva
küldjük vagy illesszük be az e-mail szövegébe? Ebben a kérdésben nem
mindig egyezik a szakértők véleménye. A csatolva küldött önéletrajz
ellen a következő érvek vethetők fel:
- a csatolt dokumentumok túl sok helyet foglalhatnak
- a csatolmányok biztonságra veszélyes elemeket tartalmazhatnak, például vírusokat
- egyes munkahelyeken blokkolhatják a csatolmánnyal érkező üzeneteket
- előfordulhat, hogy egy túljelentkezésnél meg sem nyitják a csatolt dokumentumot
A
munkaadók ugyanannyira tartanak a vírusoktól, mint bárki más és nem
szívesen nyitnak meg ismeretlen csatolmányokat. Ezért javasolt nem
csupán csatoltan elküldeni önéletrajzunkat egy állásra jelentkezésnél.
Lehet linket tenni az emailbe, amely egy fájlmegosztóba feltöltött
önéletrajzra mutat. Lehet, hogy ezzel még érdekesebbnek is tűnünk a
HR-es előtt.
Másrészről:
- egy jól megformált Word vagy PDF csatolmány sokkal jobb benyomást tehet az olvasóra, mint egy e-mailbe illesztett szöveg
- PDF dokumentumba nem lehet belenyúlni
Kivágás és beillesztés
Ha
amellett döntünk, hogy beillesztjük önéletrajzunkat az e-mail
szövegébe, akkor ajánlatos egy rövidebb felvezetővel kezdenünk, ahol
bemutatkozunk néhány szóban. Gondoljunk rá úgy, mint egy motivációs
levél kivonatára, két bekezdésben elegendő csupán néhány sort írnunk.
Ezután jelezzük, hogy önéletrajzunk alább olvasható. Ha csatoltuk is a
dokumentumot, akkor említsük meg, hogy az e-mailben olvasható
önéletrajzunkat csatolva is elküldtük. Majd nevünk és kontakt
információink után illesszük be önéletrajzunkat. Néhány ötlet arra,
hogyan formázzuk a szöveget:
rövid sorokat írjunk - 45 és 60 karakter között – arra az esetre, ha a címzett csak sima szöveget tud csak fogadni, HTML-t nem leütéseket használjunk tabulátor helyett ne használjunk dőlt betűt, inkább írjuk használjuk a félkövér formázást, amitereli a tekintetet
Hogyan ne kerüljön pályázatunk a levélszemétbe?
Ha attól tartanánk, hogy a levélszemetek közt landolhat a levelünk, akkor alkalmazzuk a következőket ennek elkerülése érdekében:
- ne használjunk a tárgy megjelölésében és a szövegben felkiáltójeleket
- ne használjunk olyan szavakat a csatolt dokumentumban vagy a tárgy szövegében, amit a spam szűrő félreértelmezhet
- írjunk
figyelemfelkeltő, de témához illő szöveget a tárgy részbe - ha van külön
kérés, mi kerüljön oda, ne feledkezzünk meg róla, hogy az a
legfontosabb - hiszen sokszor ez alapján van beállítva a jelentkezés is,
és így kerülhet csak a megfelelő ember emailfiókjába önéletrajzunk
- végül ne
felejtsük el nyomon követni jelentkezésünket, ha hosszú ideig nem kapunk
választ írjunk egy második e-mailt, amiben a jelentkezésünk felől
érdeklődünk és, hogy megkapták-e az önéletrajzunkat
Forrás: http://www.cvonline.hu/hogyan-legyen-sikeres-az-emailes-allaspalyazatunk/a.html |