Egy kutatás szerint jobban megy a matek azoknak a gyerekeknek, akiknek
már csecsemőkorukban volt érzékük a számokhoz – írja a designtrend.com
„Amikor a gyerekek elsajátítják a számokat jelképező
jelrendszert, elkezd kialakulni a primitív számérzékük. Erre épül később
a matematikai érzék” – mondja Elizabeth Brannon vezető kutató, a Duke
Egyetem pszichológia és idegtudomány-professzora. Ez a „primitív
számérzék” teszi lehetővé, hogy a kisgyerekek meg tudják különböztetni a
keveset a soktól anélkül, hogy verbálisan számolnának – idézi szavait
az Index.
Egy korábbi kísérletben féléves gyerekek szemmozgását követték, akik
hosszabban nézték a képernyőt, amikor változott a megjelenő pontok
száma, mint amikor csak a meglévő pontok mozogtak – feltehetően azért,
mert észrevették a számbeli változást.